سرگذشت دستگاه‌های ویدئوی خانگی

 در همین دهه آیوا دامنه محصولات خود را به سیستم‌های استریوی کوچک گسترش داد. این سیستم‌ها کیفیت بالایی از صدا را ارائه می‌دادند و خصایص پیشرفت‌های نظیر صفحه نمایش دیجیتالی داشتند و داخل پکیج‌هایی ارائه می‌شدند که شامل رادیو، استریوهای کوچک و اسپیکر بودند. در پایان آن سال مالی شرکت رقم سودی حدود 1میلیون دلار را اعلام کرد.
در سال 1981 آیوا برای اولین بار وارد صنعت ویدئو شد و از مدل بتامکس سونی الگو برداری کرد. در این سال جنگ بر سر ارزش واحد پولی ژاپن؛ یعنی ین آغاز شد و صادرات برای آیوا بسیار هزینه بردار شد و برای اولین بار در طول هشت سال با ضرر بزرگی مواجه شد.
در اوایل دهه 1990 شرکت به توسعه محصول خود ادامه داد. در سال 1993 آیوا توانست کنترل شرکت آمریکایی کور اینترنشنال را که تولیدکننده لوازم جانبی کامپیوتر بود به دست بگیرد. همچنین شرکت در افزایش تولید و حضور خود در بازار ویدئو به موفقیت رسید.
زمانی که اکثر رقبای آیوا در اواسط دهه 1990 به دلیل ادامه رکود اقتصادی ژاپن وضع بدی را تجربه می‌کردند، این شرکت توانست سودآور باشد. آیوا همچنان بخش تولید خود را به خارج از مرزها منتقل می‌کرد و در اواخر دهه بیش از 90درصد تولیدات در کشورهای دیگر صورت می‌گرفت.
وقتی آیوا وارد هزاره جدید شد، موفق‌ترین محصولش سیستم‌های استریوی کوچک بود و به عنوان تنها هدایت‌کننده بازار در این زمینه فعالیت می‌کرد. بیش از نیمی‌از بازار در آمریکا در دهه 1990 در دست آیوا بود، اما این محصول نمی‌توانست ضامن رشد آیوا باشد و محصولات جدید
مورد نیاز بود. در بازار ژاپن آیوا توانست با محصولات متنوعی نظیر مودم، آداپتور، تلویزیون‌های رنگی 21-14 اینچی و تیونرهای دیجیتال و مینی دیسک پلیرها به موفقیت دست یابد. در سال 1997 آیوا وارد بازار تولید استریو برای اتومبیل‌ها شد و در آمریکای شمالی استریو، سی دی چنجر و سیستم پخش را عرضه کرد. در سال 1999 آیوا تولید مستقیم محصولات را در اندونزی آغاز نمود. مدتی بعد زیرمجموعه آمریکایی آیوا دی وی دی پلیر را نیز به بازار معرفی کرد.

/ 3 نظر / 45 بازدید